søndag 18. april 2010

Askebekymringer og snufsing

Først og fremst, så kan jeg si at min kjære ektemann IKKE fløy i taket pga bilkjøpet mitt;-) Helt fornøyd var han ikke, etter test-turen.. Han mumlet noe om at den var for tung, slitsomt på langtur og blablabla! Men mannfolk måå jo ha noe å klage på, ikke sant?!
Jaja.. I dag våknet jeg snufsete, "tett i hodet" og litt feber. Hadde det vært før, så hadde man tatt en Ibux å gått på jobb.. Nå tar man en telefon til sykehuset, for å høre hva som nå skal skje. Trengte heldigvis ikke å komme inn tidligere i dag, men hvis jeg kom over den NYE magiske grensen på 39 i temp, så måtte jeg komme inn med en gang. Har greid å holde den nede med febernedsettende i dag, men nå kryper den oppover, så det er vel bare å stikke "innom en tur"... Lite gira på noe overnattingsbesøk borte nå altså!
Nok om det..
Akkurat nå har jeg 2 hester på Island, som bekymrer meg mer enn tempraturen min..
De står på en av gårdene nærmeste Eyjafjallajökull, og tilstanden bortpå der er jo ikke bra om dagen.. Så i dag har jeg brukt dagen med nesa foran pcn, for å finne ut om jeg kan flytte de der, eller om det er mulighet for å få de hjem fortest mulig..
Det passet da særdeles dårlig med ett vulkanutbrudd nå!

Bildet er hentet fra mailen min, og er vel kanskje opprinnelig hentet fra google kanskje.. Venter spent og litt nervøst på bildeoppdateringer fra gården.....

10 kommentarer:

  1. Kjekt å bo ved siden av sykehuset nå kanskje?
    håper det går seg til, og at det bare er vinterens siste influensa- som går... Har vært utslått en uke her i huset også! Men en influensa for deg er kanskje ikke bare bare om dagen?
    Hører dere har giftet dere også forressten! lovelig seint ute, men gratulerer så masse!
    Har du hørt noe mer fra eigill da?
    Skummelt dette... -har jo 4 hester bortpå der vi også- 3 nå antageligvis.. Mistet avgårde en flokk med hester når de skulle ha de ned til gården. kjipt.. men man får vel håpe at det går bra med de andre. Spent på sommeren jeg egentlig. Hva skal de gjøre da?
    Vel, det var jo mine tanker om dette da..
    Hilsen Line og Alf

    SvarSlett
  2. kjære vene! Nå leser jeg at du har hatt en beinmargstransplantasjon også!
    Tøff jente du Thea!
    Alf gikk gjennom det samme for 3 år siden, så vi veit på sett og vis hvordan dere har det!
    Knalltøft for alle parter!
    Glemte å skrive det på sist kommentar, men ta endelig kontakt om det er noe vi kan gjøre for dere! Hva som helst!
    Hilsen, like vimsete Line:)

    SvarSlett
  3. Mulig du har skrevet om det før, men tror i såfall det har gått meg forbi at du har hester stående på Island. Vet jo at dere ønsket å flytte dit, er det slik at dere var kommet så langt i planen at de ble sendt dit eller er det noen dere har kjøpt som står der i påvente at dere kommer etter dem? (Er ekspert på lange setninger i dag..huff) Altså før kreften var ett faktum.
    God bedring Thea mor. Krysser fingrene for at det ikke blir mer av den influensaen enn de du har nå og at stor vulkanen forblir sovende.

    SvarSlett
  4. Får svare jeg, siden vi glemte å ha med pc bort på sykehuset.
    De hestene som er på Island, ble kjøpt som føll for 3-4 år siden. Er meningen å ta de inn i år uansett, men helst ikke før til juletider. men fortsetter det sånn, bør vi vel få fortgang på prossesen. med tanke på at forrige vulkan ikke "sluttet" på 2 år sist, så kan vi vel belage oss på flere hester til sommeren..

    Vi hadde planer om å flytte ett år eller to, til island, men ikke bosette oss der for evig og alltid:-) Og nå blir det ikke uansett, om vi får fortgang i en annen prosess vi har gående;-)

    Vi får krysse fingrene for at det bare blir med feberen nå ja, og ikke noe mer.. En influensa er ganske skummelt akkurat nå!

    og til Line og Alf, dere bor jo bare en halvtime unna.... Stikk innom en dag da vel!

    SvarSlett
  5. Håper det står bra til med hestene dine på Island ! Og med deg selvsagt ! Og at du er vel hjemme igjen....at feberen har gitt seg !
    Ville bare ønske dere en god helg.
    Klemmer Anne K

    SvarSlett
  6. Hei Thea (og Preben)
    Håper du/dere kommer hjem snart, og at formen kanskje er på stigende kurve nå??
    Litt skummelt med lungebetennelse nå...
    Vel vel, god bedring iallefall, så sees vi forhåpentligvis snart!
    Nabon!

    SvarSlett
  7. Å, er det så ille som lungebetennelse ? Håper virkelig det står bra til etter forholdet !

    SvarSlett
  8. Hva skjer egentlig? Og hvorfor blir ikke bloggen oppdatert? Har klikket meg inn 5 dager på rad, uten at det blir skrevet noe nytt! Regine blogget jo hele tiden!

    SvarSlett
  9. Gidder ikke logge inn.
    Men liten oppdatering.
    Det ble en lungebetennelse, har slitt med høy feber de siste dagene, og infeksjoner. Alt på en gang.. Så vi venter bare på at medisinene skal begynne å virke!
    Blir lange dager på jobb og deretter sykehus, DERFOR er det dårlig med oppdateringer.
    Thea hadde noen greie timer i går, men prioriterte ikke bloggen, som kanskje er forståelig.

    SvarSlett
  10. Hei!!
    Håper det står bra til med både deg Thea og hestene!!(også deg også da selvfølgelig Preben,kan nok ikke altid være lett å "stå på utsiden" heller!!)
    Har ikke så mye "fornuftig" å skrive i dag...men må bare si at jeg syns det blir ganske teit å klage på at du ikke oppdaterer bloggen....du må jo få lov til å blogge når du vil og ikke når alle andre vil det!!!!
    Så du "anonym" to hakk lenger opp:GI FAEN!!!

    Ahhhh,deilig å få det ut,må innrømme det,he he;)

    Så til slutt...håper dere får en avslappende helg med medisiner som gjør jobben sin så det suser!!!!!Ikke ha flere askebekymringer....det går som det går med hestene,det viktigste nå er jo deg Thea:)

    Mange tanker til dere og klemmer fra Aina!

    Jada,jeg er jo fortsatt synsk da....det ser ut som det går bra med hestene også(i tillegg til deg da...)hvis du absolutt må vite det...he he!!

    SvarSlett