torsdag 25. februar 2010

Sykkelfantomet og handletur!

Av og til savner jeg litt for mye å ikke bo hjemme hos mamma.
Spesiellt de dagene jeg våkner til ett kjøleskap med kun NEI-mat inni(forøvrig det eneste som lå inni der var ett eple og en agurk...),en lapp om at jeg må handle, og en mann som var forduftet!
Hadde vi bodd i en avsidesliggende bygd i Finnmark, så hadde det vært greit å dra på butikken.. Men når man bor i Bergen, og de nærmeste butikken alltid har masse kunder, da innebærer det at jeg må bruke munnbind.. Kall meg gjerne forfengelig, men jeg liker IKKE å gå inne på en butikk med munnbind og lue tredd over hodet! En vakker dag vil noen garantert tro at jeg skal rane de!
Vel, jeg startet opp traktoren min, som har stått siden..eh.. slutten på november, (trofaste bilen brummet avgårde på første forsøk) og tenkte jeg skulle finne en butikk litt øde til. Det var lettere sagt en gjort, og siden bilen ikke var fullt så trofast etter den første stoppen (som også ble det siste) så orket jeg ikke mer. Det endte med at jeg spiste frokosten på Haukeland i dag, mens jeg ventet på timen hos ernæringsmannen.

Men på vei hjem svelgte jeg siste rest av den minimale stoltheten jeg hadde, tok på munnbindet og gikk inn å handlet det nødvendigste! Og si meg: Har ikke folk hørt om at det er langt utenfor normale grenser, å stirre intenst på en person i mange sekunder??10 sekunder kan føles som en hel evighet innimellom....
Jeg hadde ett lite håp om at Preben skulle komme hjem tidlig i dag, og kunne handle selv(...) men rundt kl 20 innså jeg at det slaget var tapt. Fredrik ble sendt ut på handling, mens jeg syklet av meg noen sinte, skikkelig sinte tanker! Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg hater jobben til Preben!! Jeg syklet faktisk 4 km sammenhengende i dag!!:-D Hvor lang tid jeg brukte og hvor uendelig utslitt jeg var etterpå tar vi ikke her;)
Han har jo overtatt etter Olav nå, og han gjorde jobben for 4 stykker, men hvem sier at Preben må gjøre det?? Jeg hadde nok ikke syklet bort alle de sinte tankene mine, for det ble en liten krangel når han kom hjem. Men hurra!! denne gangen greide vi å bli enig, og jeg reiste ikke hjem til kr.sund:) Lenge siden vi har greid å roe oss ned igjen etter en krangel, så fort som i dag.. Stadig framskritt!!

Og siden vi da ikke går helga i møte med en stor isvegg mellom oss, vil jeg ønske alle andre en god helg også!!

En liten ting til... Jeg fikk en mail ang boka/bloggen til Regine i dag,og det ser ut til at den begynner å ta "form"! Ser virkelig fram til å se det ferdig produktet..Selv om vi alle gjerne skulle sett at den bloggen tok en annen slutt!

2 kommentarer:

  1. Skjønner godt at du ikke liker å gå rundt med munnbind....Og selv om jeg ikke kjenner deg,så tviler jeg på at det har noe med forfengelighet å gjøre...
    Fikk ikke kommentert forrige innlegg,men det må være så jævlig kjipt å finne ut hvem som er ekte venner og ikke....på den måten som du har gjort!!At man må få en livstruende sykdom for å finne ut hvem man kan stole på!Samtidig,for å se det positive i det(hvis det er noe positivt da....)så er det jo like greit å bli kvitt dritten nå,så slipper du å bruke mer tid på de resten av livet;) Men det må uansett være utrolig skuffende å finne ut at de man har trodd var gode venner,viser seg å være noen store IDIOTER!!!!!!(unnskyld utrykket,håper ingen føler seg truffet,eller joda..håper det,he he!!!!)
    Sånn,der fikk jeg lirt av meg noen strofer...føles deilig!!Nå skal jeg inn og "klikke" litt på mannen din sin blogg,så dere kan gå å kjøpe maling i helgen;) (eller dere kan finne fargen på nettet,også kan PREBEN gå å kjøpe malingen i butikken-ALEINE....uten MUNNBIND!!!!)

    Ønsker dere en nydelig helg:)
    Mange klemmer fra Aina:)

    SvarSlett
  2. Har sett mange med munnbind og tenker ikke særlig over det. Brukte det selv en periode jeg hadde hypersensitivitetlungebetennelse:)
    Ser jeg folk som skiller seg ut på en eller annen måte, klarer jeg ikke se på dem. Jeg blir redd de skal synes det er ekkelt å bli sett på, etterpå blir jeg litt redd for at jeg så for lite på dem. Det må jo være fælt å føle seg usynlig også. Det samme gjelder når jeg ser bloggere som jeg leser bloggene til..Jeg later som jeg ikke ser dem, for det kan jo være litt ubehagelig at ukjente folk ser gjenkjennende på seg? :)) Jeg er ei trønderjente ..i tilfelle du lurte på om jeg var en nabo elns:) Ønsker dere ei god og harmonisk hælg!

    SvarSlett