mandag 3. januar 2011

GODT NYTTÅR:-D

Hvor skal jeg begynne??
Jula har vært helt fantastisk! Uten tvil fantastisk!
Og jeg fortsette jula ei stund til hjemme hos mamma..
(PREBEN:Jeg så ett veldig søtt hus til salgs i byen i dag....)
Fra lillejulaften til 1 juledag var hele røkla som vanlig samlet hos mamma, fordi "der det er hjerterom, er det nesten husrom også"..
Julaften besto av Askepott (bare jeg som syns den filmen blir dårligere for hver gang..?) Jakten på juleegget (alle får "kart" og må ut å lete etter hvert sitt jule-egg.. Egentlig mente mamma at vi kunne ordne dette selv, for de minste ungene selv, men tradisjon er tradisjon altså!:-p
Vi måtte etterhvert gi tapt, fordi mamma hadde gjemt de så for**** godt, som straff for at vi ikke ville ordne det selv...
Så vi måtte nøye oss med å se at ungene og Etwar fant sine egg.. Utpå kvelden kom våre egg fram også.. de var gjemt inni kleskapet til mamma... Har dere hørt nok om jakten på juleegget kanskje?
Vel, en kort oppsummering om resten av jula.. var ute 1 juledag, sov hele dagen etterpå, sykehusbesøk 3 juledag, sofaen fram til 6 juledag, nyttårsfeiring, masse masse mat og marsipan (jeg har faktisk lagt på meg 3 kg i jula....:-o)
Besøkt og fått besøk av mange gode gamle venner... Herjet med verdens søteste,galeste og herligste tantebarn, (mellom sofaslitingen) og jeg har fått tenkt masse...
Jeg har så lyst tilbake til kristiansund, der jeg har alle "mine"! Gjengen i Bergen er også fantastisk... Men jeg er og vil alltid være familiekjær, og det er spesiellt godt å ha mamman i nærheten, selv om man egentlig skal være ganske voksen nå...
Men, så har jeg jo egentlig disse tankene i hodet hver gang jeg er hjemme i kristiansund da.. Og det er jo kjekt å komme hjem til Bergen hver gang også!
Vel, tja.. ble akutt tom for ord..
Så Godt nyttår til folket! Håper dette blir en fantastisk år for alle sammen!

2 kommentarer:

  1. Så godt å høre at du har hatt en fin jul:)
    Kan egentlig gjerne høre litt mer om dette juleegget jeg;) Er det som et påske-egg med masse godteri eller er det noe helt annet??? Ble litt nysgjerrig.....;)
    Så deilig å treffe venner og familie....skjønner jo at du vil bli igjen der oppe,men hva sier mannen til det da?? Kan han også tenke seg å bo i Kristiansund?

    Ha det fortsatt fint så lenge:)

    SvarSlett
  2. Godt nytt år til deg og! Godt å høre at du har koste deg masse! Jule egg hørtes interessant ut!

    SvarSlett