torsdag 15. april 2010

Kontroll og slikt..

Som jeg skrev i en kommentar på det forrige innlegget, så gikk ikke "eu-kontrollen" særlig bra. Var en lang liste med ting som ikke var ok, og jeg ville vært vraket, hadde jeg vært en 85 modell bil med samme mangel-liste..
men nå er jeg ikke en bil, så da unngår jeg forhåpentligvis å bli vraket!
Immunforsvaret mitt, som ikke har greid å ta seg helt opp etter bt, er fortsatt ikke i noe stigende kurve, blodprosenten var for lav (9,5), så det forklarer den manglende energien. Nyre og lever og ... tja, ikke helt bra enda, men bedre! Når man tenker på all medisinen som går gjennom kroppen i løpet av en dag, så er det ikke rart at enkelte ting streiker!
Men, skal vi se på noe positivt, så har kortisonkuren gjort at jeg har lagt på meg 10 kg siden jeg kom hjem;-) "Dessverre" så går de nok bort igjen når kortisonkuren er slutt.. Og det er ansiktet som er verst, så det er kanskje ikke noe å rope hurra for!
Jeg fikk i tillegg litt kjeft fra ernæringsfysiologen, fordi jeg ikke spiser bra nok.. MEN, det er ikke min feil.. pga enkelte medisiner som gir munntørrhet, så er det ikke enkelt å spise/tygge/svelge mat. Kan sammenligne det med å ha drukket 1 flaske tequila, og 12 pils dagen i forveien. Er det så enkelt å spise mat da kanskje??:-)
Men sånn alt i alt, så går det vel framover kanskje? Bare jeg greier å holde meg unna bakterier og slikt noe en stund til.. pga immunforvaret har "islolatet" blitt litt strengere igjen! Men det går greit også.. Nå skal jeg bare være fornuftig, høre på de hvitkledde, og håpe-håpe-håpe at beinmargsprøven om EN månde er fiiin! For nå er det på tide at flaksen kommer tilbake?!
Nok sykeprat!
Men hva skjer ellers da?
Tja.. Varg er kommet hjem, noe han faktisk kunne ha gjort for en måneds tid siden.. men siden formen har vært som den er, drøyde vi det litt. Men nå er altså pelsballen hjemme.. Og mens jeg gikk rundt å ropte på den hels*** bikkja i 2 timer i går, var Preben i Oslo, nærmere bestemt Telenor Arena. Og i dag sitter han fortsatt fast i Oslo.. Fint med kansellerte fly, og ikke minst forskjell på folk!
Ja, så var det den hunden da.. Første han gjorde når han kom i går, var å fly på katta, knuse ei lampe, og deretter smette ut døra fortere enn lynet, og bare bli borte. Det er DA det er kjekt å bo i en by... Han er jo sosial og veldig snill.. men man lar ikke en understimulert BC løpe løs i byen..Jeg ser for meg endel gjeting av biler, sykler,mennesker og det hele.. Og ikke minst at det er båndtvang.. Alt passet jo bare så fantastisk bra! Han har hatt det veldig godt i vinter, men det merkes godt at han ikke har brukt energien sin på gjeting! Vel, etter ett par hektiske timer, fant vi han omsider utenfor Olav sitt hus.....
Vi trenger seriøst en gård med sauer.. men nå er Oliver satt til barnevakt for en katt, og 2 stk hunder.. (Casper er innom på besøk, mens Tobias er i Oslo)
og jeg, bortskjemt som jeg er, har holdt senga nesten hele dagen, for det kjennes ut som det er en forkjølelse på vei.. For det er akkurat det jeg trenger nå!

3 kommentarer:

  1. I dag er den internasjonale dagen mot kreft. Til minne om dem som tapte kampen mot kreft og for alle dem som kjempet og vant eller fortsetter med å kjempe for å vinne.

    SvarSlett
  2. Bra du ikke er en 85 modell bil da:-)))
    Hvordan gikk bilhandelen i dag, når vi er i gang med å snakke om bil?
    Og er mannen kommet seg heim?
    Fælt til spørsmål her nu, men har du tid til en kaffe eller noe en dag da? Har savnet kaffe-pausene våre, så det er vel på tide snart?
    Stian

    SvarSlett
  3. I følge facebook er det jo den internasjonale dagen mot kreft rett som det er:-O
    men ja, jeg er også glad du ikke er en bil;-)

    SvarSlett