fredag 16. april 2010

Supersosial og ny bil:-)

I dag har jeg vært over gjennomsnittet veldig sosial!! For dere som har lest bloggen en stund, skjønner hva jeg mener med det:-)
jeg våkna kl 10 av at nabon (Roger, for dere som kjenner han:-) sto å dundra på døra kl 10, med kaffe og nysmurte baguetter fra Bakeriet.
Deretter var det en snartur innom sykehuset igjen, for å justere medisin-doseringer og slikt.. For det kunne vi ikke gjøre på onsdag..
Og der møtte jeg verdens beste og lykkeligste Agnethe, som har begynt på siste syklus av vedlikeholdsbehandlingen:-):-)
Etter å slått "ihjel" noen timer sammen med gledes-sprederen vår, så stakk jeg hjem en tur, og der møtte jeg en ukjent mann utenfor døra vår.. Da blir jeg selvsagt stressa.. Men det viste seg at det var en kamerat av Preben, som har vært "nedi der" og jobbet med teamet "leger uten grenser"! Sånt står det respekt av, så jeg likte han med en gang.. Etter noen timer med mitt evige gnål og spørsmål om alt mulig, så dro vi å handlet bil!
I går ble bilen min solgt (jepp, jeg har en mann som er glad i kjøpe og selge.. alt mulig egentlig! å siden Bmw`n hans er hellig, selger han mine biler hver gang handletrangen melder seg...!!)
Men denne gangen kjøpte jeg meg bil sjøl, med litt hjelp fra Frode da;-)
Å dra ut å handle bil uten ektemannen er vist skilsmisse-grunn siern sjøl, så det gjenstår å se...
Istedet for den "grisedyre" 2 år gamle bilen jeg hadde, som det til stadighet var noe feil med, så var jeg nå fornuftig, og kjøpte en Pajero 98 modell. Og den er så hærlig <3 Nesten litt forelska altså...

Jeg kan informere om at det er en dieselbil, automat, 125 hk, også er den fantastisk å kjøre!:-)
Og med ny bil, må man jo sjekke hvor store ting som går inni! Dermed kjøpte vi ny sofa (det trengtes da forøvrig)

Hadde jeg vært singel, ville jeg gått personlig konkurs for mange år siden.... Så det er kanskje greit at jeg fant en mann som er meget opptatt av hvordan pengene skal brukes..
Men om ikke annet, så har jeg hatt en fin-fin dag, og nå avslutter vi en super dag sammen med en hormonell Siri, og en for-en-gangs-skyld-Daff Agnethe:-)
Til naboene...:Preben kommer hjem i kveld/natt, så jeg vil bare sende ut nabovarsel med en gang.. Dere bergensere kan være ganske høylydt når dere er sinte!;-)
Ha en fortreffelig helg alle sammen!

8 kommentarer:

  1. Hahahaha, kan ikke si annet enn at du er knalltøff Thea!!
    Og Frode er en kjernekar ja, så dere gikk nok godt overens!
    Leif

    SvarSlett
  2. Å hjelpe.. Nå blir det bråk i heimen!
    Lykke til a tøffa;-)
    Men bila ser grei nok ut den da, gått langt da?
    Pris?

    SvarSlett
  3. Hærligt♥♥♥
    Vi LIKER at Thean har hatt en flotters dag♥
    Er mannen kommet hjem?
    Likte bilen også forøvrig!
    Og:Kom dere på facebook nå! Dere har sikkert 100 venneforespørsler, så kom igjen!!!

    SvarSlett
  4. Hahaha....du er litt av en tøffing ! Litt galskap - bilkjøp på impuls :-))Men det tolker jeg som at du er godt på vei :-)

    kveldens sitat :
    Det å ta makt er tøffere for en kvinne enn for en mann. Fordi en mann går inn i et etablert system, mens en kvinne bryter med det.

    Og Agnethe : Lykke til med de siste rundene av
    vedlikeholdsbehandlingen !

    God helg Thea og alle som er innom her !

    SvarSlett
  5. Bra du er forelska i bilen da, sånn at du har noen liksom når kailln kommer hjem:-O
    Detta blir bråk:-P

    SvarSlett
  6. Dårlig trua på detten Thea:-)
    Men bilen var knall da, så kanskje bruttern blir fornøyd likevell!
    Og sier meg enig med Anne K, tar det som ett godt tegn at du begynner å bli selvstendig og tøff igjen:-D
    Love you guys!

    SvarSlett
  7. Nå komm mannen heim! Oppgjørets time er kommet:))

    SvarSlett
  8. Mannen tok det veldig fint han:-O:-)
    Anne:Det var ikke helt impuls-kjøp da, for vi har snakket om det en stund:-) Og nå orket jeg bare ikke å vente lengre...

    SvarSlett