torsdag 17. juni 2010

Okey!

Til stadighet dukker det opp sånne slitsomme "20 fakta om deg-tinger" i mailen min.. Og til stadighet klikker jeg meg bare ut igjen like fort.. Mye arbeid det der må dere skjønne:-p
Men nå sitter jeg nå her da, ser på regnet, venter på at det skal bli lørdag og at verdens verdens beste mann kommer hit! Jeg fatter ikke hvordan jeg fikk dagene til å gå når han jobbet på sjøen jeg!

Men ja, her kommer liste nr 1, og mest sannsynlig den siste også;-)
1.Sjekk innboksen på telefonen, hva står i mld nr 5 ovenifra?
Hadde vært fint om du sjekka telefonen din, litt oftere enn 1 gang i uka lillesøs! Call me! Karine
2.Hvilken side av senga sover du på?
Hmm... Vi krangler om høyresiden hele tiden, såå jeg sover på høyresiden av senga annenhver natt;-)
3.favorittmann?
Dumt spørsmål vel?
4.Har du ett godt forhold til familien din?
Mnja, med mamma og den siden.. Forholdet til den "andre siden" kan best forklares om man sjekker innlegget Preben skrev om ny leilighet:-D
5.Når snakket du sist med en lege?
hmm.. I dag tidlig!
6.Har du noen gang vært skikkelig syk?
Nææ...
7.Driver du med sport?
jaja, jogger litt i gatene i Bergen.. Det må kalles ekstremsport!
8.Kommer du til å beholde etternavnet ditt om du gifter deg?
Ehm.. Ja, jeg gjorde det også!
9.Din favorittbok?
Regine sin kanskje.. Ogsåå Monty Roberts sine bøker er bibelen for meg..
10.Favorittblogg?
Hmmm.. Har mange jeg stikker innom.. Men liker bilder og ikke sååå mye tekst, så Marianne sin er på en god topp 5 liste!
11.Hårfarge?
Det er nå egentlig blondt, men det som kommer ut nå ser gråbrunt ut:-O
12.Favorittbil?
Pajeroen min vel:-)
13.Når var den siste gangen du sa "jeg elsker deg", og mente det?
Sier det rett som det er.. Men sist var vel rundt 22.40 i følge anropsloggen på telefonen min:-)
14.lengste forholdet du har vært i?
7? år, og forhåpenligvis fortsetter det i 60 år til!
15.Korteste?
Husker vel egentlig ikke...
16.Hva tenker du ofte på?
Neste beinmargsprøve....
17.Kunne du tenkt deg å reise til Las Vegas å gifte deg?
Helt klart!!!
18.Går du ofte i kirka?
Nei, men skulle kanskje gjort det??
19.Har du noen dyr?
Jepp, katten Benny, chihuahuaen Casper, en bortlånt Bc Varg, og ikke minst 6 islandhester her i landet og 3 på Island!
20.Hvem gir du oftest klem til?
Det må vel bli min kjære mann det da?

Var det ikke kjekt å få vite 20 unyttige ting da? Sukk...
jeg kan forresten informere om at håret mitt har vokst seg hele 1,5 cm langt (Jiiiippi)!! Vi var jo faktisk bekymra en stund her, for at det aldri kom tilbake,(kan være en "bivirkning" etter bt nemlig) men nå går det rette veien!

Siden det er lang tid fram til lørdag, så må dere gjerne fylle ut lista i kommentarfeltet mitt:-D
Ha en fabelaktig uke/helg, og nyt "sommeren"..
Jeg derimot skal trene og trene og spise! Det er sånt vi gjør på pensjonist-treff nemlig!

7 kommentarer:

  1. Her er da mine 20 uinteressante fakta!!

    1.Sjekk innboksen på telefonen, hva står i mld nr 5 ovenifra?

    Så deiligt! Da ordner jo alt seg ;) Elsker deg masse!!!!

    2.Hvilken side av senga sover du på?

    Høyre!! For det er så praktisk, for da kan jeg jo kravle over mannen hver gang jeg skal på do om natta!!

    3.favorittmann?

    Kevin`en min vel!!

    4.Har du ett godt forhold til familien din?

    Noen veldig bra, og andre veldig dårligt! Ganske normalt igrunnen!

    5.Når snakket du sist med en lege?

    2 uker siden..,.Hadde skyhøyt blodsukker!! Huff, farvell coca cola!!

    6.Har du noen gang vært skikkelig syk?

    Har holdt på å gå "under" et par ganger ja! Men det var definitivt legevaktens skyld, og ikke det at jeg var såååå syk!!

    7.Driver du med sport?

    Hundesport!! Visst det gjelder??
    Tur orientering!!

    8.Kommer du til å beholde etternavnet ditt om du gifter deg?

    NEI, å jeg gleeeeder meg til å bytte!

    9.Din favorittbok?

    Umuligt å svare på da jeg pløyer ufattelige mengder bøker! Men jeg liker bøker som handler om norge på 17-1800 tallet!!

    10.Favorittblogg?

    Din så klart!!
    Ellers pløyer jeg lapphund og islender blogger dagligt, å elsker det!!

    11.Hårfarge?

    Blond, med en dasj kastanje om vinteren!

    12.Favorittbil?

    Bikkjemobilen min!!! Toyota så klart!!
    Visst jeg var rik, så hadde jeg kjøpt meg en BMW!

    13.Når var den siste gangen du sa "jeg elsker deg", og mente det?

    06.45...da står mannen min opp for å gå på jobb!!

    14.lengste forholdet du har vært i?

    14 år

    15.Korteste?

    Øhhh, husker ikke...det varte vel så kort at hjernen ikke oppfatta det!!

    16.Hva tenker du ofte på?

    BILDER!!

    17.Kunne du tenkt deg å reise til Las Vegas å gifte deg?

    Absolutt IKKE! Her blir det kirkebryllup i landlige omgivelser omgitt av familie og gode venner!!

    18.Går du ofte i kirka?

    Nei.

    19.Har du noen dyr?

    Hannkatten Mustang, som forresten er mistenkelig FEIT for tiden!!

    Mira min Øyesten, finsk lapphund.

    Embla Pembla den sprøe islenderen min. Happy dog!

    20.Hvem gir du oftest klem til?

    Er nok min kjære Kevin det, men Natalie, min 10 åring ligger på en soleklar 2 plass!

    SvarSlett
  2. Hei Thea !

    Tror sannelig pensjonist treffet er godt for deg jeg !! :-)) Når håret begynner å gro er det et godt tegn :-))

    Vel , trodde aldri jeg skulle delta i sånn fakta ting om meg sjøl....får vel være med på leken jeg da ? :-))

    1.) Ørret og potet.

    2.) Venstre

    3.) Thor Olav.

    4.) Ja det vil jeg tro - har en avslappende og grei tone med de fleste.

    5.) to mnd siden.

    6.) ....uten tvil.

    7.) Ikke nå lenger....min form for sport blir vel å ta en dans i ny og ne...litt rokking på rokkering :-))

    8.) bytta jeg - og har aldri angra :-))

    9.) Mange...Drømmehjerte , Stieg Larsson - bøkene , Idas Dans ,Ikke uten min datter , Christina F ,Regines bok.

    10.) Din , Marias Metode ,Gunnhild C ,Maren Sofie , Mine jenter sin ,Tante Grønn.

    11.) Mørke brunt - kastjane ...med sølvtråder (les grå )

    12.) WW Tiguan.

    13.) HMMM....Noe jeg sjelden tar i min munn....er flinkere til å vise det enn å si det....men om lag 2 mnd siden tror jeg :-)) Bruker som regel tegnespråk når jeg sier det jeg - det skjer oftere - hvis det gjelder da :-))

    14.) 23 år.

    15.) kan man svare på det æ ?....hmmmm av seriøse forhold , 6 mnd.

    16.) Mye :-)) men noe som surrer og går igjen er : Hva skjer med meg og helsa mi for tiden :-/

    17.) Nei....er gift...og håper det holder livet ut :-))

    18.) Nei....bare ved bryllup , dåp og konfirmasjon...ikke helt meg...:-))

    19.) Nei ikke for tiden , men har hatt : katter , rotte , fugl ,kaniner og hunder.

    20.) Mine jenter Mia , Maja og Frida og min mann...Også venner . Er ganske glad i å klemme jeg :-))

    SvarSlett
  3. Dere er så geniale:-D
    Nå ble det plutselig mye mer morsomt med sånne fakta-greier, når folk faktisk deler litt av seg selv også:-)
    haha, likte sms din jeg Anne;-)

    SvarSlett
  4. 1.Sjekk innboksen på telefonen, hva står i mld nr 5 ovenifra?
    OK!
    2.Hvilken side av senga sover du på?
    Venstre
    3.favorittmann?
    Kan eg svare Preben?;-p
    4.Har du ett godt forhold til familien din?
    Mer eller mindre
    5.Når snakket du sist med en lege?
    Tja, for 3 timer sia?
    6.Har du noen gang vært skikkelig syk?
    Svare som deg da:nææ? Sjuk?
    7.Driver du med sport?
    Jaja, ekstremsporten vinne over cellegift-ødeleggelsen!
    8.Kommer du til å beholde etternavnet ditt om du gifter deg?
    Nonono! (Men Thea da, du tok jo etternavnet til Preben??)
    9.Din favorittbok?
    Alt av Anne Holt
    10.Favorittblogg?
    Din sin så klart <3
    11.Hårfarge?
    var vel en gang i tiden mørkebrunt da.....
    12.Favorittbil?
    BærMegWekk
    13.Når var den siste gangen du sa "jeg elsker deg", og mente det?
    Øh...
    14.lengste forholdet du har vært i?
    4 år
    15.Korteste?
    4 timer sikkert?!
    16.Hva tenker du ofte på?
    Mye rart....
    17.Kunne du tenkt deg å reise til Las Vegas å gifte deg?
    Ja, med Brad Pitt
    18.Går du ofte i kirka?
    Skal vi begynne å gå sammen snuppa?
    19.Har du noen dyr?
    Nei
    20.Hvem gir du oftest klem til?
    Øh... En gang i tiden var det vel sambo.. Nå er vi ikke på klemmestadiet mer!

    Jeg teller ned dager til du kommer hjem kjære!!
    Anne:Hvordan er det med helsa? Siden du tenker mye på den liksom...?

    SvarSlett
  5. hahaha...ja det blir ikke mer morro enn man lager sjøl :-)) Genialt...Kom deg ( gjerne du også Agnethe- om du ikke er der allerede da ? )inn på Facebok - der kan du ha det litt morro ;-O

    Vel , vet ikke helt om det er passende å ta det her....og liker ikke å klage , især ikke ovenfor noen som står midt oppi behandlinga...men som dere vet så kan kreftbehandlingen gi senskader.

    Har vel slitt med fatigue så lenge jeg kan huske - men jeg har lært meg å leve med det og hvor mye jeg tåler - etter mye prøving og feiling. Det har gått veldig bra med tanken på at jeg har født og oppdratt 3 barn - men jeg har for det meste vært hjemmeværende - fram til for 2 år siden. Da begynte jeg å slite mer og mer - svineinfluensavaksina slo meg helt ut i høst - det er nok en medvirket årsak . Nå er det stoffskifte som er helt i ulag - høye antistoff verdier - det er litt komplisert. Uforklarlig magesmerter i mange år . Binyrene er nok utslitt så jeg gikk stort sett i koma - det får jeg heldigvis medisiner for nå - dhea kortison. Og en del andre medisiner...heldigvis så er formen mye mye bedre - kreftene og energien kom nesten umiddlebart ,magen er bedre , men sliter forsatt mye med svimmelhet og kvalme :-(
    Liker ikke å døtte i meg så mye piller , men hormoner er livsviktig for å fungere. Det er ikke uvanlige senskader etter strålebehandling . Så for tiden er jeg hjemmeværende igjen - kroppen trenger ro , det er ikke verdt det når det går utover helsa....Kjedelig men nødvendig....

    Og med deg da Agnethe ? Syns Thea nevnte at du gikk gjennom en tøff behandling nå for en stund siden...Håper det er bedre nå ? :-))

    SvarSlett
  6. Huff, dette hørtes ikke noe kjekt ut..
    En ting er jo at man blir "frisk", men de fleste får sitt som preger seg resten av livet!
    Og få en svineinfluensa er jo heller ikke optimalt for "sånne som oss"!
    Håper virkelig du drar deg til igjen, og får en fin sommer!!
    Og dessuten er det lov til å "klage"!! Men nå var det jo jeg som var frekk å spurte også da, men her kan alle få lufte tankene sine nemelig:-)
    Da blir Thea så glad også! Jaja, ikke sånn glad for at folk har problemer, men du skjønner forhåpentligvis??

    jeg... Huff, er ett hardkjør med cellegift og piller og f**skap nå på slutten.. men nå nærmer det seg virkelig slutten på snart 4 laaange år også!! Var vel mer utkjørt enn jeg trodde av alt dette, og på toppen flytta jeg ut fra sambo, så det var vanskelig å komme seg "opp" igjen.. men har heldigvis noen flotte venner, som backer opp på slutten! Flyttet forøvrig inn til preben og thea i dag, på leting etter egnet sted..
    ser man det ja... Fikk jeg syti og klaga jeg også gitt!!
    Takk for at jeg fikk kræsje hos dere forresten Thea, om Preben ikke har prata med deg enda;-)

    SvarSlett
  7. Så gøy!!Denne slenger jeg meg også med på;)

    1.Sjekk innboksen på telefonen, hva står i mld nr 5 ovenifra?
    Lukta veldi reint:-)

    2.Hvilken side av senga sover du på?
    Høyre!!Hver eneste natt;) Eller i midten da hvis ikke mannen er hjemme...men det er svært sjeldent....

    3.favorittmann?
    Det er jo selvfølgelig min kjære mann:)

    4.Har du ett godt forhold til familien din?
    JA:) Heldigvis for det;)

    5.Når snakket du sist med en lege?
    Det var vel sånn ca i begynnelsen av mai tror jeg,bare en helt vanlig "jente-kontroll" ;)

    6.Har du noen gang vært skikkelig syk?
    Aldri livstruende,bank i bordet!!!Men hvis det er lov å klage så var jeg sinnsykt dårlig etter at jeg fjernet mandlene når jeg var 15år;)

    7.Driver du med sport?
    Teller husarbeid og å holde orden på 20-30 barn i barnehagen hver dag??Utenom det blir det litt rokking med Sports hoopen....og las en gang at en viss form for "sport i senga" også var bra trening...såååååå......;)

    8.Kommer du til å beholde etternavnet ditt om du gifter deg?
    Jeg beholdt mitt som et mellomnavn og tok mannen sitt også!Ja takk begge deler;)

    9.Din favorittbok?
    Jeg må vel si meg enig i Regines bok,i tillegg til Idas dans,Ikke uten min datter osv osv...Men alle Shoppoholiker bøkene syns jeg var hysterisk morsomme,så de kan jeg annbefale,veldig enkel humor;)

    10.Favorittblogg?
    Det er ingen tvil:Theas blogg:)

    11.Hårfarge?
    Farger faktisk håret i skrivende stund,denne gangen blir det lys kobber-brun!(eller 5.4 hvis det skulle være noen spesiellt interreserte;) )

    12.Favorittbil?
    Det må jo være den elskede BMW`en vår;)

    13.Når var den siste gangen du sa "jeg elsker deg", og mente det?
    Hmmm,kan ikke huske akkurat når jeg sa det sist,sier det innimellom og mener det hver gang...kanskje en uke siden??

    14.lengste forholdet du har vært i?
    14 år...and still going strong;)

    15.Korteste?
    Tror det var fem dager på ungdomskolen,han spurte om vi skulle være sammen,og han gjorde det slutt igjen,men vi rota rundt et år etterpå uten å være sammen....morsomt å tenke tilbake på,he he;) (han kom forresten på ved middagsbordet at han ville gjøre det slutt,og ringte og ga meg den tragiske beskjeden når han var ferdig å spise,he he)

    16.Hva tenker du ofte på?
    At alle mine nærmeste har det greit....spesiellt mannen og ungene....

    17.Kunne du tenkt deg å reise til Las Vegas å gifte deg?
    Ja,men det måtte jo være med samme mannen da;)

    18.Går du ofte i kirka?
    Huff nei......

    19.Har du noen dyr?
    Nei,men mulig vi får en kanin i løpet av nærmeste fremtid til stor jubel og glede for våre to prinsesser;)

    20.Hvem gir du oftest klem til?
    Det er uten tvil mine tre elskede her hjemme:)

    Ha ei nydelig helg Thea:)

    Klem fra Aina!!

    SvarSlett