fredag 25. februar 2011

Friskmeldt for 3 nye måneder og ny hund:-)

Da var det kanskje på tide med en liten oppdatering.
Siden sist har jeg altså vært inne til ny sjekk, og alt så bra ut! BRA!
Sliter fortsatt med energinivået, som ligger på langt under 0, og det kommer vel av både Fatique, og ikke minst den hel**** kyssesyken jeg greide å dra på meg!
Jeg har uansett begynt å jobbe litt igjen.. To halve dager i uka, og det er mer enn nok foreløbig føler jeg.
Hestene har jeg også solgt... Det var kjipt!Veldig kjipt! Men jeg får heller kjøpe meg en ny hest, når tiden er inne for det. Selv om enkelte vil ha det til at min kjære mann er så rik, så har vi altså ikke råd til å ha 4 hester oppstallet på ett hestesenter, for å stå der til pynt!

Vel, så over til hunden.
Vi greide aldri å bestemme oss helt for hund. Valget sto mellom finsk lapphund og tjekkisk rottehund..Vi fant ett kull med lapphund i Sverige, som virket seriøst! Dessverre kom det kun fire valper, og vi sto som nr 5 på listen! Bedre lykke neste gang... Disse rottehundene er vanskeligere å oppdrive, og er enda mindre enn en chihuahua, men med ett mye større aktivitetsbehov. Men for øyeblikket så har vi fått "låne" en bedårende vakker Dansk-Svensk gårdshund, siden eieren bestemte seg for å emigrere til USA for 2 måneder.

Så da får vi prøvd ut den rasen.
Mulig er det denne rasen som kommer hit også etterhvert, men vi får se det ann..
For 3 uker "slapp" Varg mer. Og det var noe av det tyngste jeg har gjort!
Tenk å bli så knust over at en hund er borte.. Jeg tar meg selv i å rope inn både Casper og Varg på kvelden, setter ned mat til to hunder, og får panikk når vi går på tur og Varg ikke kommer på innkalling.... Men det går seg til..

Og ellers..
Vi tilbringer mye tid på hytta,(som vi forøvrig også har pusset opp!!!)

drømmer om ett småbruk, jeg går alt for mye på cafe sammen med Siri og verdenssøteste Tora, sløver på sofaen, trener litt, og gjør egentlig veldig lite fornuftig! Jeg må virkelig finne ut hva jeg skal gjøre framover! Nå har jeg faktisk "kastet bort" nesten 2 år på ingenting!

Vel, vi er ENDELIG ferdig med å pusse opp huset da:-D

MEN, i dag reiser jeg og Casper hjem til Kristiansund en tur, må ha en liten "mammadose";-)
Ha ei riktig fin helg, om det fortsatt er noen som ser innom her!
Oh, ble litt engasjert med bilder her nå, og føler for å vise fram huset vårt.. Så det kommer flere bilder i løpet av kvelden:-) (Blir du fornøyd da Karine?)

5 kommentarer:

  1. Flott at det går framover med deg og at du er friskmeldt! Hurrey!

    Men jeg synest at dere har gjort ganske mye jeg da? oppussing av hus og hytte er ganske tidkrevende.....
    Dere er flinke til å stå på!
    gleder meg til å se flere bilder:)

    SvarSlett
  2. Tenk at man kan bli SÅ glad over en oppdatering på en blogg!!!Også kjenner jeg deg ikke engang.....men "kjenner" deg på en måte litt alikavel;)
    Så godt å høre at alt er bra!!! Syns bare du skal nyte livet og gå enda mer på kafe,he he:)

    Huff, vet hvor kjipt det er å miste en hund.....vi hadde vår i tolv år....måtte avlive den et par år etter at jeg hadde flyttet hjemmefra...men han pleide å være på "ferie" hos storesøster(meg selvfølgelig....hehe) ...føltes som å miste en bror på en måte....var helt ødelagt jeg:( Når vi fikk barn og hun begynte å krype,så ropte jeg faktisk "kom Don" til henne en gang,og da var det 3-4 år siden han døde....huff,må le når jeg tenker på det;)

    Kos deg med mamma og resten av familien!!! Vi skal på besøk til min TOBENTE bror og hans familie i helga, så vi får også en herlig familiedose i helga:):):)

    Gleder meg til å se flere bilder!!!

    Huff....ble en laaaaaaang kommentar dette her;)

    Hej då:)

    SvarSlett
  3. Nå er det leeeeeeenge siden jeg har vært å lest bloggen din. Blogger jo aldri på blogspot mere, så da blir jeg lite inne her. Har en annen blogg på blogg.no - husker ike om jeg har fortalt deg det før?
    Uansett, det er veldig hyggelig lesing at du virkelig er på rett vei med tanke på sykdommen din.

    Kos deg videre - klem Anita

    SvarSlett
  4. Koselig med ett livstegn fra deg igjen Anita:-)
    Nei, har ikke hørt om den bloggen?
    er adressen hemmelig, eller vil du legge den igjen her kanskje?:-)

    SvarSlett
  5. Hei igjen,

    Nei, bloggen er ikke hemmelig - så klart skal du få adressen;)

    Hyggelig med en kommentar fra deg i ny og ne også - så skal jeg bli flinkere å kommentere hos deg igjen;)

    Adressen er: http://aniitasverden.blogg.no/

    klem, Anita

    SvarSlett